Školarci 11. listopada 2023.

Više od polovice generacije Z odmah bi bili uspješni influenceri da im se pruži prilika

Foto: Unsplash+
klokanica postala miss7mama.24sata.hr

Tehnologija je već odavno na tržište stavila cijeli novi set poslova. Društveniji mediji, IT, e-svašta… I sve to zahtijeva određeni trud, baš kao i uobičajeni poslovi, samo u online vodama. No, možda najprivlačnije od svega zvuče oni poslovi za koje mislimo da ne zahtijevaju baš nikakav poseban trud. Barem nam se tako čini. Zato je već nekoliko godina zaredom najprivlačnije zanimanje pripadnicima generacije Z –  influencer.

Možda te zanima... Mame objavljuju samo pozitivne objave na društvenim mrežama, kako bi odvratile pažnju od pravih osjećaja Roditelji

Pokazala je to, opet, anketa provedena u Americi među mladima rođenima od 1997. do 2012. godine, dakle onima koji sad imaju između 11 i 26 godina. Njih 57 posto odgovorilo je da žele biti influenceri i da bi to odmah prihvatili da im se pruži prilika. Ono što je još više simbolično je činjenica da je taj broj potpuno isti kao i postotak u anketi provedenoj 2019. godine.

Činjenica je da je vrlo lako ismijavati ovakav izbor mlade populacije, ali je isto tako i činjenica da mnogi od nas ne znaju puno o tom, kao što nismo niti svjesni što točno podrazumijeva posao influencera. S druge strane, generacija Z više nego ijedna druga proživljava i doživljava činjenicu da su poslovi u ovoj sferi vrlo nestalni i da jedan dan jesu, drugi – nisu. Nema garancije u modernom svijetu tehnologije. U tom smislu posao influencera bi značio samostalnost, a budimo iskreni, nije uopće besmislen niti nevažan više.

Zašto zapravo pripadnici generacije Z žele biti influenceri?

Popularnost

Influenceri su razvili cijeli jedan novi princip – sljedbenike i slavu koja je nekoć bila rezervirana za zabavljače i sportske zvijezde. Kao što su nekoć svi željeli biti rock zvijezde, tako danas žele biti influenceri. No, kao što ne postane svaka glazbenica Taylor Swift, tako ne mogu svi biti senzacionalni influenceri preko noći.

Novac

Utjecajni ljudi zarađuju novac od reklamiranja proizvoda ili usluga, često od doma. U određenoj mjeri, utjecaj je strategija brzog bogaćenja za digitalno doba s uzorima koji su, pa, iste dobi ili otprilike iste dobi kao generacija Z. Nije uopće neobično poželjeti to za sebe.

Privlačno je

Samo „skrolanje“ TikTokom može biti zabavno, ali može dovesti i do ovisnosti za koju istraživanja pokazuju da je štetna za mentalno zdravlje korisnika adolescenata. U samo nekoliko klikova možeš vidjeti popis današnjih najboljih tinejdžera, pa čak i dječjih influencera i sa zavišću svjedočiti njihovoj mega popularnosti. Za dijete koje to promatra to može biti vrlo privlačno, a može se čak činiti relativno lakim za kopirati jednostavnim odabirom vlastitog osobnog stila i eksperimentiranjem s raznim filtrima i slično.

Dok kao roditelj sigurno brineš kako i zašto bi tvoje dijete poželjelo upravo to raditi, vjerojatno nije najbolja taktika – zabraniti to kategorički. Kao i sa svim drugim, znaš već. Važno je biti otvorenog uma i dati im priliku. Reci svom djetetu nešto poput „Vidim da društveni mediji nude brojne prilike za kreativnost i kontakt s drugim ljudima koji jednako misle.“

No, isto tako, važno je obaviti one razgovore koji su poprilično temeljni – o sigurnosti na internetu, sigurnosti na društvenim medijima, granicama i opasnostima. Možeš im pomoći čak u njihovom pokušaju – istražiti tržište, postaviti određena pitanja koja će im pomoći donijeti odluke, usporediti i istražiti druge influencere… Ako ne možeš protiv njih, pridruži im se.

Možda te zanima... Obiteljski influenceri odustali od posvajanja djeteta jer ga ne mogu objavljivati na internetu Vrtić

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.