Beba 27. srpnja 2023.

Molekula šećera u majčinu mlijeku potiče razvoj bebina mozga – znanstvenici su je napokon izdvojili

Foto: Unsplash
klokanica postala miss7mama.24sata.hr

Kada je u pitanju hranjenje bebe, bez obzira na to hrani li se majčinim mlijekom ili formulom, najbolje je kad je beba – nahranjena. No, znanstvenici su otkrili neke nove fascinantne činjenice o majčinu mlijeku.

Znamo već odavno da je majčino mlijeko najbolji izbor za dijete. Neće se ništa dogoditi ako se dijete hrani formulom, naravno, ali majčino je mlijeko uvijek najzgodnije i najpraktičnije, pored tog što je najbolje baš za tu bebu. Zovemo ga i tekućim zlatom, i to s razlogom koji su sad otkrili znanstvenici Medicinskog fakulteta Yale koji su proveli studiju o majčinu mlijeku.

Možda te zanima... Pitanje koje muči mame: Treba li prestati dojiti prije polaska u jaslice? Vrtić

Naime, ispostavilo se da postoji molekula šećera u majčinom mlijeku koja pomaže u jačanju mozga kod beba.

Studija otkriva molekulu koja potiče rad mozga

Dr. Thomas Biederer i njegovi kolege pomno su proučavali majčino mlijeko kako bi saznali postoje li mikronutrijenti koji bebama mogu rano u životu potaknuti razvoj mozga. Ono što su otkrili je mikronutrijent koji se zove mio-inozitol koji je, čini se, prisutan u ranom mlijeku, a može pomoći u jačanju bebinog mozga tako što pomaže u poticanju moždanih veza u najranijem razdoblju života.

"Pretpostavljali smo da određeni mikronutrijenti mogu djetetu omogućiti ovakve dobrobiti", kaže dr. Biederer. "Sasvim sam siguran da postoje i drugi mikronutrijenti u majčinom mlijeku koji koriste mozgu i mislim da su sada potrebna dodatna istraživanja kako bi se ustanovili koji su to."

Svi smo čuli za prethodne studije koje su pokazale da je majčino mlijeko dobro za kognitivni razvoj, ali istraživači s Yalea htjeli su znati zašto. Dr. Biederer i njegov tim već su pregledavali uzorke mlijeka koje su donirale majke u Cincinnatiju, Mexico Cityju i Šangaju tijekom dojenja. Posebno su željeli proučiti uzorke s različitih mjesta.

Znanstvenici su tako ustanovili da je mio-inozitola u svim uzorcima bilo u visokoj koncentraciji u ranoj fazi laktacije, ali se s vremenom smanjio. "S obzirom na ove rezultate, kliničke studije sada mogu testirati stvaraju li bebe koje primaju majčino mlijeko jače veze između živčanih stanica i/ili više njih", kaže dr. Biederer.

Naime, kod sve dojenčadi mozak ubrzano stvara sinapse u moždanoj kori ubrzo nakon rođenja. Znanstvenici su zbog ovog otkrića poprilično uzbuđeni, zato što sad napokon imaju odgovor na pitanje „zašto“ – zašto bebe koje se hrane majčinim mlijekom imaju u pravilu 8 bodova prednosti na testu inteligencije u odnosu na bebe koje se hrane formulom. To je mala razlika, ali ona uistinu postoji, pa je znanstvenicima izrazito zanimljivo otkriti zašto.

A što je s formulom?

Kao logičan nastavak ove priče, znanstvenici su se zapitali mogu li dodati ovaj mikronutrijent u mliječnu hranu za bebe. Na to ćemo morati pričekati odgovor, ali sigurno je da će se na tome raditi. Što je formula bliža majčinu mlijeku, to je bolje.

Možda te zanima... Što jedu naši najmlađi i koliko majki doji? Evo što je otkrilo prvo nacionalno istraživanje Roditelji

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.