Roditelji Zanimljivosti 04. veljače 2019.

Inteligenciju nasljeđujemo od mame, a izgled od tate?

mama majka sin
Foto: Thinkstock
klokanica postala miss7mama.24sata.hr

Istraživanje koje su proveli istraživački iz Škotske ide u prilog činjenici da su geni važni za napredne kognitivne funkcije naslijeđeni od oca. No, ti geni su ili deaktivirani ili ostaju potisnuti

Istraživači sa Sveučilišta Washington tvrde da djeca nasljeđuju inteligenciju od majki. Prema njihovom istraživanju, žene češće prenose gene koji oblikuju dječju inteligenciju i prenose se X kromosomima. Žene imaju dva, a muškarci jedan.

Također, nova studija koju su proveli istraživački iz Škotske ide u prilog činjenici da su geni važni za napredne kognitivne funkcije naslijeđeni od oca. No, ti geni su ili deaktivirani ili ostaju potisnuti. Izjavili su da ako dijete naslijedi 'pamet' od oca, ona ostaje 'neaktivirana'.

Izračunajte koliko će vaše dijete biti visoko

Istraživači iz Glasgowa intervjuirali su 12,686 ljudi u dobi od 14 do 22 godine, svake godine od 1994., uzimajući u obzir razne faktore poput rase, obrazovanja i socio-ekonomskog statusa. Otkrili su da je IQ majke najbolji pokazatelj inteligencije. Nadalje, IQ ispitanika varirao je za prosječnih 15 bodova od njihovih majke.

Možda te zanima... Kako dijete nasljeđuje visinu, težinu i rupice na obrazima? Trudnoća

Proveli su i eksperiment uz pomoć genetski modificiranih miševa. Kad su dali dodatnu 'dozu' majčinih gena u miševe, razvio im se veći mozak i relativno manja tijela. Kad su im dali dodatnu 'dozu' očevih gena imali su manji mozak i veća tijela, izvijestio je Independent UK.

Najčešće greške koje usporavaju razvoj dječje inteligencije

Zaključak studije je da razvoj mozga ovisi o majčinim genima, a fizički razvoj o genima očeva. Istraživači naglašavaju da genetska predispozicija nije odlučujući faktor u visini inteligencije. Okolina također igra veliku ulogu u dječjem razvoju kognitivnih funkcija. Dodali su i da dijete nasljeđuje samo 40 do 60 posto gena njihovih roditelja, prema Genetic Literacy Project.

obitelj, djeca, boje očiju Možda te zanima... Kako to da roditelji sa smeđim očima mogu imati plavooku djecu? Trudnoća

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.