Vrtić Prehrana predškolca 9330 prikaza 17. travnja 2018.

10 supernamirnica za djecu i zašto ih trebaju jesti svaki dan

Shutterstock

Uvrštavanjem superhrane u dječju prehranu, možete povećati unos vitamina, minerala, vlakana i zdravih masnoća koje vaši mališani jedu za svaki obrok ili međuobrok. Dječja nutricionistica Natalia Stasenko izdvojila je 10 namirnica koje 'pucaju' od nutritivnih vrijednosti

1. Bobičasto voće

smoothie bobičasto voće | Author: Thinkstock Thinkstock Sve bobice prave su vitaminske bombe, prepune vitamina i antioksidansa - pomažu djeci 'popuniti' udio vlakna, ono što im često nedostaje u svakodnevnoj prehrani. Maline, kupine, borovnice, ribiz, brusnice ili jagode - ne možete pogriješiti, a ako trenutno nije sezona bobičastog voća, koristite ono smrznuto koje uvijek možete ubaciti u zobene kaše, smoothieje i deserte, a suho bobičasto voće uvijek je savršeni izbor za zdrave grickalice, međuobroke ili jednostavne deserte.

Te slasne bobice: recepti s malinama!

2. Riba i plodovi mora

Riba je izvrstan izvor DHA koja pripada omega-3 porodici esencijalnih masnih kiselina i koja ima blagotvoran utjecaj na razvoj mozga. Ako vaše dijete nije veliki ljubitelj svježe ribe, uvijek možete ponuditi i konzervirane verzije koje imaju blaži okus i mekšu teksturu. Ribu uvijek možete ubaciti u razne složence i popečke ili je koristiti u salatama s tjesteninom. Iako su ribe pečene u pećnici zdraviji izbor, nemojte se pribojavati ni pohanih riba budući da je djeci ta opcija češće privlačnija. Isprobajte polpete od oslića za brzi ručak

3. Sjemenke

Suncokretove sjemenke, sjemenke konoplje, lanene i chia sjemenke pomažu djeci da zadovolje svoju potrebu za zdravim mastima, magnezijem, bjelančevinama i vlaknima. Sjemenke uvijek možete koristiti kao obične grickalice, posipati ih u juhe, salate i druga jela ili ih dodavati u smoothieje. Zapamtite da sjemenke lana treba samljeti kako bi se mogle probaviti i da je sve sjemenke najbolje držati u hladnjaku kako bi se spriječilo kvarenje. Iznimka su chia sjemenke koje se mogu pohraniti u smočnici i upotrijebiti cijele. 

Možda te zanima... 10 savjeta za bolju prehranu malih izbirljivaca Vrtić

4. Lisnato povrće

Svi smo upoznati s nutritivnom superiornošću zelenog povrća. Bogato je željezom, kalcijem, vlaknima, vitaminom C, omega-3 masnim kiselinama i folatima. Ali, kako možete pomoći mališanima da uživaju u pomalo izazovnom okusu špinata, kupusa, kelja, brokule i raštike? Odgovor je: Počnite rano i ne odustajte! 

juha brokula | Author: Thinkstock Thinkstock

Nedavno istraživanje otkrilo je da su bebe, kojima je povrće ponuđeno od najranije dobi, vjerojatnije jele i sve drugo povrće kasnije. Budite strpljivi, neka djeca moraju vidjeti određene namirnice milijun puta prije nego li skupe hrabrosti probati ih.

5. Orašasti plodovi i namazi od orašastih plodova

Bademi, orasi, lješnjaci, indijski oraščići i kikiriki obiluju zdravim masnoćama, ali i vlaknima, proteinima te vitaminima i mineralima. S druge strane, ako imate dobar blender, lako i brzo možete i kod kuće sami napraviti neodoljive namaze od orašastih plodova, a većinu možete kupiti i u specijaliziranim trgovinama. Jednako zdravi kao i sami orašasti plodovi, djeci će vjerojatnije biti privlačniji, a možete ih servirati na kruhu, u smoothiejima, u kašama, grizu, palačinkama ili dodati u omiljene slastice. Isprobajte jednostavne energetske pločice koje uvijek možete imati pri ruci

6. Narančasto povrće i voće

Dobre vijesti za narančastu hranu su da, čak i ako vaše dijete ne voli batate, bundevu ili mrkvu, voće poput manga, marelice, kakija ili dinje - također omogućuje unos vitamina A, C, kalija i likopena. Osim toga, narančasto voće i povrće obiluje karotenoidima (posebno beta-karotenom) koji štite organizam, jačaju imunitet, štite kožu od štetnog UV zračenja, a dokazano je i kako voće i povrće žute i narančaste boje poticajno djeluje na psihu, antidepresivno, uravnotežujuće te za bolju koncentraciju. No, nemojte odbaciti narančasto povrće ako ga vaše dijete uporno odbija probati. Trudite se uvrštavati šareno povrće često u prehranu i na različite načine kako bi pomogli djetetu da ga nauči voljeti.

Dijete i povrće Možda te zanima... Zašto djeci ne treba govoriti da je povrće zdravo? Jaslice

7. Cjelovite žitarice

Od onih tradicionalnijih, poput smeđe riže ili tjestenine od cjelovitog zrna pa do onih egzotičnijih poput kvinoje, amaranta i heljde - cjelovite žitarice prave su supernamirnice. I nije iznenađenje, s obzirom na njihovu sposobnost smanjivanja rizika za kroničnim bolestima u budućnosti, ali i jačanjem nutritivnih vrijednosti sada, čak i kod najizbirljivijih mališana. Ako vaša djeca nisu navikla na okus i teksturu tjestenine ili riže od cjelovitih zrna, dodajte ih tradicionalnim bijelim rafiniranim sortama i polako povećavajte omjer.

lubenica, dječak | Author: Thinkstock Thinkstock

8. 'Gasitelji žeđi'

Novija istraživanja pokazala su da je sve više djece dehidrirano. Kako biste pomogli djetetu da unese dovoljnu količinu vode, uvrstite u vašu prehranu i 'gasitelje žeđi' poput lubenice, dinje, naranči ili svježih krastavaca. Osim hidratacije, vaše dijete će dobiti zdravu dozu vlakana, vitamina i minerala. Ako vaši mališani nisu ljubitelji teksture ovog povrća i voća, uvijek ih možete ubaciti u smoothieje ili ih zamrznuti u zdrave sladolede za deserte osvježenja. 

Ako dijete ne voli piti vodu, napravite mu domaći sladoled

9. Jogurt

Običan jogurt je superheroj mliječnih proizvoda. Pun je korisnih bakterija, proteina i kalcija - svih dobrih stvari koje naša djeca trebaju kako bi zadržala svoja tijela zdravima. Ipak, izbjegavajte kupovati 'dječje jogurte' s dodanim šećerima. Umjesto toga, kod kuće dodajte malo meda, džema ili neki drugi zaslađivač običnom jogurtu te prave komadiće voća i na taj način omogućite djeci zdraviju, a često i jeftiniju verziju voćnih jogurta s obzirom da većinu namirnica već imamo kod kuće. 

10. Zob

zobene pahuljice kaša | Author: Thinkstock Thinkstock Iako su zobene pahuljice posljednjih godina postale poprilično popularne, u dječjoj prehrani često ostaju neprimijećene u usporedbi s obojenim dječjim pahuljicama za doručak. No, zobene pahuljice ne moraju biti dosadne. Pomozite djeci da dobiju njihove dobrobiti dugotrajne energije, vlakana, željeza i proteina dodavanjem svježeg, suhog ili smrznutog voća, jogurta, orašastih plodova, namaza od orašastih plodova i/ili meda.

Još jedan savjet za privlačenje dječjeg apetita zobenom kašom: Neka ti dodaci budu dostupni djeci u staklenkama ili posudama i dopustite im da sami kreiraju svoju savršenu zobenu kašu

prehrana hrana dijete Možda te zanima... 8 stvari koje je dobro znati kod prehrane djece Jaslice
Komentari 0
Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.