Roditelji Sretna mama 12. siječnja 2019.

9 načina kako dom održati organiziranim do kraja godine

Foto: Guliver
klokanica postala miss7mama.24sata.hr

Organiziranje doma ne mora biti jako stresno. Poznavanje onoga što nam treba i stvaranje prostora za ono što nam je važno može se pretvoriti u istinski korisno iskustvo

Sama pomisao na razvrstavanje nagomilanih stvari koje su se nakupile tijekom godina može biti iscrpljujuća. Budimo iskreni, mnogo ljudi ne uživa u organiziranju doma. Ne možemo nikoga okriviti jer ovaj zastrašujući zadatak znači prolazak kroz sve ormare i ladice, otpuštanje stvari koje imamo godinama i organiziranje stvari koje se nalaze na hrpama.

Međutim, organiziranje doma ne mora biti jako stresno. Poznavanje onoga što nam treba, stvaranje prostora za ono što nam je važno uz nekoliko korisnih podsjetnika kako čistiti može ovo pretvoriti u istinski korisno iskustvo. Uostalom, čist i organiziran može pridonijeti tvojoj dobrobiti i pomoći da postigneš pozitivan način razmišljanja. Donosimo nekoliko savjeta koji ti mogu pomoći da sve odradiš lakše.

1. Napravi plan

Kako planiraš napravi ovo čišćenje? Hoćeš li krenuti od istih stvari u cijeloj kući ili ćeš ići prostoriju po prostoriju? Donesi konačnu odluku ovisno o rasporedu koji imaš i količini stvari. Zapamti, cilj je da to napraviš učinkovito bez osjećaja iscrpljenosti.

Možda te zanima... Mama šestero djece: Evo zbog čega je moja kuća uvijek čista Roditelji

2. Drži se rasporeda

Da bi izvršila zadatak, izbjegavaj reprogramiranje ili odgađanje plana. Stalno mijenjanje rasporeda tvog generalnog čišćenja neće promijeniti činjenicu da trebaš to napraviti, jednostavno rečeno, produžavaš neizbježno. Odredi jesu li ti potrebna dva, tri dana ili dva uzastopna vikenda da bi obavila sve stvari. Označi ih na kalendaru kako ne bi zaboravila.

 | Author: Guliver Foto: Guliver

3. Pripremi tri spremnika za stvari: zadržati, baciti i donirati

Sigurno si ovaj savjet čula već tisuću puta! Razvrstavanje stvari u ove spremnike može ti olakšati cijeli proces i "borbu" sa stvarima. Da bi znala gdje ide koja stvar drži se pravila "šest mjeseci". Prema ovom pravilu, ako nešto nisi koristila šest mjeseci možeš to baciti ili donirati. Nisi sigurna trebaš li nešto baciti ili donirati? Ako je stvar koju držiš još uvijek u dobrom stanju i može se koristiti stavi je u spremnik za doniranje. Slomljene stvari i one koje se moraju popraviti trebaju se odmah uklonili i dati na popravak.

4. Provjeri možeš li nešto prodati

Vjerovala ili ne možeš zaraditi dodatni novac od stavi koje odbacuješ. Možeš imati četvrtu hrpu sa stvarima koje želiš prodati. U današnjem svijetu možeš to napraviti bez ikakvih problema na društvenim mrežama ili online oglasnicima

Možda te zanima... 7 stvari za koje mame trebaju znati da su prljavije od WC daske Vrtić

5. Nauči pustiti

Ponekad je vrlo teško pustiti stvari iako znamo da ih više ne koristimo i da nam samo zauzimaju prostor, ali to je često zbog sjećanja koje vežemo uz njih. Nikada nije lagano pustiti dragu košulju ili hrpu časopisa koje smo godinama skupljali. Zapitaj se želiš li ih koristiti u budućnosti? Ako je odgovor "ne" i ako će samo zauzimati prostor, onda je nabolje stvar otpustiti.

6. Pronađi inspiraciju u metodi KonMari

Reality show "Tidying Up with Marie Kondo" premijerno je krenuo na Netflixu, zasigurno možeš pronaći puno informacija o organiziranju doma od svjetski poznate savjetnice za to područje. Ako si upoznata s njezinom knjigom onda znaš da je glavno pravilo kod učinkovitog rješavanja stvari zapitati se: "Izaziva li to u meni radost?". Ako je dogovor "ne", staviš ga na hrpu za doniranje ili bacanje i ne razmišljaš više o tome.

7. Pripremi se za pospremanje

Kupi dovoljno kutija, vrećica za smeće i krpa. Nakon što se riješiš stvari koje ti više ne trebaju pobrini se da očistiš police, ladice i ormare.

8. Zabavljaj se

Uživaj uz svoje omiljene pjesme koje će ti podići raspoloženje i učiniti sve puno podnošljivijem. Nakon ispunjavanja zadatka, nemoj se zaboraviti nagraditi. Priušti si dobar obrok, film ili posjet spa centru.

Možda te zanima... Mama s bebom: Kuća mi nije prljava, ali bome nije ni sterilna Roditelji

9. Neka to bude obiteljski događaj

Ne moraš se sama nositi s ovim teretom. Uključi cijelu obitelj i podijeli zadatke. Rad u grupi može cijelu stvar učiniti zabavnom, lakšom i efikasnijom. Možeš zamoliti svakog člana obitelji da radi na svojoj sobi ili ormarima.

Možda te zanima... Tablica kućanskih poslova od druge godine do puberteta Školarci

 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.